سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید درمانی و استفاده از گل ساعتی

1- از دست دادن چربی سینه
در مرحله اول، 250 میلی لیتر آب تمیز را بجوشانید. سپس 1 قاشق چای خوری گل ساعتی خشک به آن اضافه کنید. پس از آن، اجازه دهید این آب برای حداقل 10 دقیقه جوشانده شود تا عصاره ی آن بخوبی خارج شود. حالا چای را صاف کنید و 5 دقیقه بعد از خنک شدن، آن را بنوشید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، دو بار در روز به مدت حداقل سه هفته این روش را دنبال کنید. راجب بیماری بزرگ شدن سینه مردانه و چربی آن بیشتر بخوانید!

2- درمان صرع
اول از همه، 1 قاشق چای خوری گل ساعتی خشک شده را در 1 فنجان آب جوش برای حداقل 10 دقیقه بجوشانید. پس از آن، این چای را صاف کنید. باید یک یا دو فنجان از این چای را در روز برای از بین بردن حملات ناگهانی مصرف کنید. یا می توانید پس از مشورت با پزشک، این گیاه را در قالب قرص، کپسول، تنتور و عصاره مایع استفاده کنید. راجب صرع و بهترین روشهای درمان آن بیشتر بخوانید!

3- تسکین ناراحتی های دستگاه گوارش
در واقع، گل ساعتی به عنوان یک درمان موثر برای بسیاری از مسائل معده مانند ناراحتی معده یا سوء هاضمه استفاده می شود. بدون نگرانی یک فنجان چای گل ساعتی را دو بار در روز در اولین دوره ناراحتی گوارشی جزئی مصرف کنید. اگر این ناراحتی در عرض 3 روز کاهش نیافت، بهتر است برای اطمینان از اینکه هیچ مسئله جدی وجود نداشته باشد، به پزشک مراجعه کنید. بهترین ترکیب برای تقویت دستگاه گوارش را از اینجا بخوانید!


4- توقف مصرف سیگار
بر اساس یک مطالعه در زیست شناسی دارویی در سال 2012، اگر در حال تلاش برای ترک سیگار هستید، استفاده از گل ساعتی یک روش طبیعی برای کاهش تمایل برای مصرف نیکوتین است. در این مطالعه محققان توانایی عصاره این گیاه را برای کاهش علائم حساسیت نیکوتین بر روی موش آزمایش کردند و متوجه شدند عصاره گل ساعتی می تواند این علائم را به طور قابل توجهی کاهش دهد. این محققان به منظور تعیین چگونگی استفاده از این عصاره در برنامه های ترک سیگار، تحقیقات بیش تری نیاز دارند. بهترین روش مصرف سیگار طبق تحقیقات جدید را در اینجا بخوانید!

5- درمان بی خوابی
ابتدا 2 قاشق چای خوری گل ساعتی خشک شده به یک فنجان اضافه کنید. سپس آب جوش را به آن اضافه کنید و آن را بپوشانید. حدود 5 دقیقه صبر کنید. سپس چای را صاف کرده و بنوشید. بهتر است از این چای 2 تا 3 فنجان در روز مصرف کنید.  متناوبا، می توانید گل ساعتی را با ریشه سنبل الطیب ترکیب کنید و از مزایای مضاعف آن برای بی خوابی استفاده کنید. بهترین روشهای درمان بیخوابی در اینجا!

6- درمان بیماری پرکاری تیروئید
مواد اولیه زیر را آماده کنید: 1 قاشق چای خوری گل ساعتی خشک شده و یا 1 قاشق سوپ خوری گل ساعتی تازه، یک چهارم لیتر آب جوش، یک چهارم فرنجمشک، چای صاف کن و فنجان. بهترین روشهای درمان بیماری پرکاری تیروئید در اینجا!

7- درمان علائم فیبرومیالژیا
برای استفاده از گل ساعتی برای فیبرومیالژیا، می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

چای: 1 قاشق چای خوری گل ساعتی خشک شده بردارید و در 1 فنجان آب جوش بریزید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید. بعد از خنک شدن، چای را صاف کرده و بنوشید. از این چای 3 یا 4 فنجان در روز بنوشید.
تنتور: 10 تا 45 قطره برای 3 بار در روز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دستورالعمل های مربوط به دوز مصرفی روی برچسب بطری تنتور را بخوانید. همچنین می توانید چند قطره تنتور به نوشیدنی های خود اضافه کنید یا آن ها را با غذا ترکیب کنید.
8- کاهش حملات اضطراب
اثر آرامبخش گل ساعتی به عنوان بهترین دارو طبیعی برای اضطراب شناخته شده است؛ که عمدتا برای کاهش افسردگی، مبارزه با بی خوابی، آرامش روح و تسکین استرس استفاده می شود. راجب حملات اضطراب یا همان پانیک بیشتر بخوانید!

9- کاهش نارسایی احتقانی قلب
با توجه به گفته موسسه ملی سلامت، عصاره گل ساعتی در ترکیب با گیاه زالزالک برای درمان مشکلات هنگام ورزش کردن و همچنین تنگی نفس در کسانی که از نارسایی شدید قلبی رنج می برند، بسیار مفید است. اگر چه در حال حاضر هیچ تحقیقی در مورد این عملکرد وجود ندارد؛ منتها امیدواریم این مزیت سلامتی نیز با تحقیقات علمی در آینده نزدیک پشتیبانی شود.

10- کاهش فشار خون
در یک مطالعه دیده شد که عصاره گل ساعتی سطح یک آنزیم آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد در حالیکه سطوح لیپیدهای اکسید شده که از ضایعات و سموم انباشته شده شکسته می شوند، کاهش می یابد. محققان در این مطالعه دوز 8 میلی گرم در روز را برای 5 روز تجویز کردند؛ و نتایج نشان می دهد که مصرف این عصاره گیاهی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

برای کسانی که از سطوح خفیف فشار خون بالا رنج می برند؛ به غیر از حفظ یک شیوه زندگی سالم از جمله ورزش منظم و رژیم غذایی خوب، نوشیدن روزانه 1 فنجان چای گل ساعتی به تنظیم مقادیر فشار خون کمک می کند. با این حال، افرادی که از دارو برای این وضعیت سلامتی استفاده می کنند، نباید چای گل ساعتی بنوشند زیرا می تواند فشار خون را تا سطوح خطرناک کاهش دهد. راجب فشار خون بیشتر بخوانید!

11- رفع علائم یائسگی
بر اساس یک مطالعه علمی منتشر شده در مجله تحقیقات پرستاری و مامایی ایران در سال 2010 مصرف عصاره گل ساعتی به میزان قابل توجهی باعث کاهش افسردگی و سایر علائم یائسگی مانند بی خوابی، خشم و سردرد می شود.

افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند، هر روز برای 6 هفته از مکمل حاوی گل ساعتی استفاده کردند، اما در هفته سوم بهبود قابل توجهی در علائم ایجاد شد. به همین علت، محققان نتیجه گرفتند که این عصاره می تواند مزایای متعددی برای یائسگی در زنان ارائه دهد که نمی توانند هیچگونه مکمل های هورمونی موجود را مصرف کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....