سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمادگی کامل برای هر نوع آزمون

برنامه خود را مرور کنید: در یک تقویم تاریخ برگزاری آزمون‌ها را علامت گذاری کنید و برنامه ریزی کنید تا درس‌ها را به طور کامل بخوانید. در برنامه‌تان مشخص کنید کدام آزمون برای شما اهمیت بیشتری دارد و اولویت را با درس‌های مهم‌تر بگذارید.

طبق برنامه تقریبا یک هفته قبل از امتحان مطالعه خود را شروع کنید. شما می‌توانید ابتدا ساعت‌های کم‌تری مطالعه کنید سپس به تدریج مطالعه خود را افزایش دهید. نگذارید تمام درس‌ها برای شب امتحان جمع شوند زیرا این اتفاق باعث افزایش استرس و نگرانی شما می‌شود و باعث ضعف عملکرد شما سر جلسه امتحان می‌شود.
در کلاس درس با دقت به درس‌ها گوش دهید: ممکن است شخصی با خود فکر کند که اگر در کلاس به حرف‌های معلم گوش ندهد خودش می‌تواند درس‌ها را کامل متوجه شود اما باید توجه کرد که توجه به معلم بسیار به شما کمک می‌کند تا در امتحان نتیجه خوبی بدست آورید. سعی کنید در کلاس درس فعال باشید و با تمرکز به مطالبی که معلم درس می‌دهد توجه کنید.

با دقت به حرف‌های معلم گوش بدهید زیرا ممکن است معلم بر روی یک سری مطالب درسی تاکید بیشتری کند. هرچه بیشتر به این مسائل دقت کنید نتیجه بهتری در آزمون می‌گیرید. همچنین ممکن است ساعت مطالعه‌تان کمتر شود زیرا به آن درس تسلط کافی پیدا کرده‌اید.
یادداشت برداری کنید: یادداشت برداری مناسب بسیار به شما کمک می‌کند و باعث می‌شود زود تر در یک درس تسلط پیدا کنید و زمان کمتری به مطالعه بپردازید. هر چیزی که معلم آن را روی تخته می‌نویسد یادداشت برداری کنید. یادداشت‌ها را در طول روز مرور کنید.

درست همان روزی که از کلاس به خانه برگشتید، مواردی را که یادداشت برداری کردید مرور کنید.
به درس خواندن عادت کنید: درس خواندن در شب امتحان بسیار استرس آور و سخت است. همچنین ممکن است نتیجه مناسبی از این روش نگیرید. به جای درس خواندن در دقیقه 90 می‌توانید روزانه ساعتی را برای مطالعه در نظر بگیرید. رفتن به کتابخانه یا کلاس درس می‌تواند انگیزه‌ای برای عادت کردن به مطالعه روزانه باشد.

با دوستان‌تان درباره امتحان صحبت کنید: با دوستان‌تان درباره تیپ سوال‌ها صحبت کنید و اگر لازم بود یادداشت برداری کنید که چه مطالبی اهمیت بیشتری دارند.

حتما بخوانید: 10 تا از مطالب و پیام های موفقیت در زندگی که باید مطالعه کنید

در یک مکان آرام درس بخوانید و استرس نداشته باشید: درس خواندن در بعضی مکان‌ها که به شدت باعث حواس پرتی شما می‌شوند اصلا توصیه نمی‌شود. سعی کنید تلفن همراه خود را دور از دسترس‌تان قرار دهید زیرا باعث پرش فکری شما می‌شود. هنگامی که شما استرس دارید، مغز یک ماده شیمیایی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که بر روی حافظه و دیگر اعمال مغز تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین هنگامی که شما استرس دارید و باید چیزی را به یاد آورید احساس می‌کنید ذهن‌تان خالی است و همه چیز را فراموش می‌کنید. همچنین کورتیزول قند را به عضلات ونقاط دور از مغز می‌برد و هیپوکامپ از اکسیژن محروم می‌ماند. برای درمان استرس این مطلب را بخوانید!

نور کافی: مطالعه در مکان تاریک اصلا توصیه نمی‌شود. اگر احساس می‌کنید نور محیط کم است لامپ‌ها را روشن کنید یا پرده‌ها را کنار بکشید. نور کافی باعث افزایش تمرکز و از بین بردن خواب آلودگی می‌شود.

تلویزیون را خاموش کنید: با این که بسیاری از افراد معتقد هستند که می‌توانند با صدای تلویزیون و موسیقی درس بخوانند اما تحقیقات نشان می‌دهد که تمرکز افراد هنگامی که هم درس‌ می‌خوانند و هم صدای تلویزیون را می‌شنوند کاهش می‌یابد.

به این موسیقی ها گوش دهید: اثر موسیقی بر عملکرد حافظه افراد متفاوت است. به نظر می‌رسد موسیقی کلاسیک در افزایش یادگیری مناسب است اما نمی‌توان به طور دقیق گفت زیرا در بعضی افراد اثر عکس داشته است. این خود شما هستید که باید تعیین کنید با موسیقی می‌توانید درس بخوانید یا نه. اگر موسیقی باعث افزایش تمرکز شما می‌شود سعی کنید، موسیقی بدون آواز گوش کنید.

گوش دادن به صداهای طبیعت و همچنین صدای نویز می‌تواند به روند یادگیری کمک کند.
گوش دادن به موسیقی کلاسیک باعث افزایش عملکرد هوشمندانه شما نمی‌شود ولی می‌تواند تمرکز را افزایش دهد.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....